Κυριακή, 26 Οκτωβρίου 2014

Μύθοι και αλήθειες για το μέλι : Honey bee


Ήρθε λοιπόν η ώρα να μιλήσουμε για το μέλι...
Αυτό το παχύρρευστο,νόστιμο και γλυκό υγρό,που το απολαμβάνουμε ως συνοδευτικό με τα γεύματα και τα ροφήματα μας ή το τρώμε απλά σκέτο.Το μέλι προέρχεται από το νέκταρ των φυτών,το οποίο μαζεύουν οι μέλισσες και το μεταβάλλουν για την τροφή τους σε ένα πυκνότερο υγρό και τελικά το αποθηκεύουν στις κηρήθρες τους.Περιέχει 77-78% σάκχαρα και θεωρείται μία από τις πιο πολύτιμες και θρεπτικές τροφές για τον άνθρωπο.Η τακτική του κατανάλωση δίνει ενέργεια στους μυς,απολυμαίνει και ρυθμίζει το πεπτικό σύστημα,δίνει σφρίγος στον οργανισμό και συντελεί στην παράταση της ζωής.Γενικά,το μέλι είναι ένας πολύ καλός σύμμαχος του οργανισμού μας αλλά και ένα πολύ καλό συστατικό για μάσκες ομορφιάς,όσον αφορά πάντα την εξωτερική μας εμφάνιση!

Όπως λοιπόν συμβαίνει με κάθε τρόφιμο ή συστατικό,υπάρχουν ορισμένοι μύθοι και ορισμένες αλήθειες,που ζητούν επιβεβαίωση ή απόρριψη.Για να τις δούμε..


  • ΜΥΘΟΣ: Το μέλι μπορεί να είναι τοξικό 
Το μέλι μπορεί να περιέχει σπόρους Clostridium Botulinum,που μπορεί να είναι ιδιαίτερα επικίνδυνοι για την πρόκληση αλλαντίασης.Πρόκειται για μία παραλυτική ασθένεια που μπορεί να καταλήξει μέχρι και στο θάνατο.Μετά όμως το πρώτο έτος της ζωής μας,το γαστρεντερικό μας σύστημα,καταφέρνει με αποτελεσματικότητα να εμποδίσει την ανάπτυξη και δράση αυτών των μικροβίων.Έτσι λοιπόν,επικίνδυνο θεωρούμε το μέλι μόνο για τα βρέφη έως 12 μηνών και το αποκλείουμε από τη διατροφή τους.
  • ΑΛΗΘΕΙΑ: Το μέλι έχει υψηλή διατροφική αξία
Όπως είπαμε και παραπάνω,το μέλι είναι πλούσιο σε σάκχαρα,καθώς επίσης βοηθά και στην απορρόφηση του ασβεστίου,ενώ γενικότερα διευκολύνει και στην απορρόφηση των ενεργών συστατικών του οργανισμού.
  • ΜΥΘΟΣ: Το μέλι παχαίνει
Ένα κουταλάκι μέλι αποδίδει 15 θερμίδες,για όσους δεν το γνωρίζετε.Όταν όμως καταναλώνεται με μέτρο,δεν μπορεί να κατηγορηθεί ότι αυξάνει σημαντικά τη θερμιδική πρόσληψη.Σίγουρα ενδείκνυται πολύ περισσότερο από την κατανάλωση σοκολάτας ή μπισκότου,καθώς προσφέρει τη γλυκιά γεύση που πολλοί επιθυμούν,χωρίς να περιέχει λιπαρά και πολλές θερμίδες.Στόχος λοιπόν ας γίνει γενικότερα ένας σωστός τρόπος ζωής και όχι το μέλι σαν τροφή.
  • ΜΥΘΟΣ: Δεν μπορεί να χρησιμοποιείται από διαβητικούς
Όπως είπαμε και παραπάνω,το μέλι αποτελείται αποκλειστικά από σάκχαρα,οπότε έχει έντονη επίδραση στα επίπεδα γλυκόζης στο αίμα.Μπορείτε όμως να καταναλώνετε μέλι σε μικρή ποσότητα και σε συνδυασμό με κάποια λιπαρή ύλη,ώστε να μειώνεται ο γλυκαιμικός δείκτης και να καθυστερεί την απορρόφηση των σακχάρων,όπως μαζί με ταχίνι σε μία φρυγανιά.
  • ΑΛΗΘΕΙΑ: Να καταναλώνεται σκέτο
Ναι,το μέλι είναι προτιμότερο να καταναλώνεται σκέτο,παρά μαζί με φρυγανιές,βούτυρο ή οτιδήποτε άλλο συνοδευτικό.Κι αυτό γιατί,όταν τρώμε σκέτο μέλι γίνεται πιο γρήγορα η απορρόφησή του από τον οργανισμό.
  • ΜΥΘΟΣ: Έχει περισσότερες θερμίδες από τη ζάχαρη
Το μέλι έχει λιγότερες θερμίδες από τη ζάχαρη,όμως η διαφορά είναι πολύ μικρή.Πιο συγκεκριμένα,ένα κουταλάκι του γλυκού ζάχαρη,αποδίδει 19 θερμίδες,ενώ ένα κουταλάκι του γλυκού μέλι αποδίδει 15 θερμίδες.
  • ΜΥΘΟΣ: Καλύτερα να τρώμε μέλι το βράδυ
Ένας ακόμη μύθος είναι και ο παραπάνω.Η ιδανική ώρα για να καταναλώνουμε το μέλι,είναι νωρίς το πρωί ή νωρίς το απόγευμα,έτσι ώστε ο οργανισμός μας να λάβει την απαιτούμενη ενέργεια για να αντεπεξέλθει στην καθημερινότητα.



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου